Oui oui, on y va a Paris! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Imke Visser - WaarBenJij.nu Oui oui, on y va a Paris! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Imke Visser - WaarBenJij.nu

Oui oui, on y va a Paris!

Blijf op de hoogte en volg Imke

06 Januari 2015 | Frankrijk, Parijs

Na veel twijfelen toch maar besloten om een blog bij te houden, zodat jullie kunnen lezen wat ik hier allemaal meemaak (en stiekem omdat ik het zelf toch ook wel heel leuk vind om alles op te schrijven). Na in augustus het besluit om samen met Julia en Carlijn onze bachelorscriptie in Parijs te gaan schrijven te hebben genomen, was de dag van het vertrek opeens wel heel dichtbij. Om 11.58 zou de Thalys ons naar de stad van de romantiek en de liefde brengen, Parijs! Helaas bleek dit een droomscenario want om half 12 bleek dat er een vertraging van minimaal een uur te verwachten was, die nog kon uitlopen. Al snel werd duidelijk dat de Thalys helemaal niet zou vertrekken, en na een uur in onzekerheid zaten we bepakt en bezakt in de bus naar Brussel, en vanuit daar zouden we met de trein naar Parijs reizen. Uiteindelijk kwamen we dan aan op Gare du Nord, en hier stond ons een helse tocht te wachten. Het heeft er vast heel sneu uitgezien: 3 Nederlandse, redelijk desoriënteerde en onbekende meiden met 6 enorm zware koffers, handtassen en slaapzakken die proberen zich een weg banen door het metrosysteem van Parijs. Trap op, trap af, koffers die kapot gaan, nagels die afscheuren, zweetdruppels op ons voorhoofd, het was misschien toch niet zo handig om zoveel spullen mee te nemen. Uiteindelijk zijn we met ongeveer 3 uur vertraging aangekomen bij ons appartement, klein probleem: het welkomstcomité ontbrak. Omdat wij vertraging hadden was de vrouw die ons zou ontvangen natuurlijk al vertrokken en we konden op geen enkele manier contact met haar krijgen: bellen is natuurlijk veel te duur en internetten al helemaal;). Na onze ‘wij zijn arme studenten houding’ overboord te hebben gegooid en via internet contact te hebben gemaakt, konden we al snel het appartement betreden. Dit bleek een mooi, klein maar gezellig en schoon appartement te zijn. De keuken is omgebouwd tot 2e slaapkamer met superdeluxe luchtbed en zo was ons huisje compleet en klaar voor 10 weken plezier! We hebben snel boodschappen gedaan, gekookt en een paar series gekeken om daarna lekker uit te rusten en een goede nacht te slapen, want de vandaag stond om 10.00 de eerste meeting met onze stagebegeleider gepland.

Ruim op tijd vertrokken, toch nog te laat. Gelukkig had onze stagebegeleidster hier al rekening mee gehouden en stond ze ons buiten op te wachten. In dit gesprek hebben we onze onderzoeksvoorstellen besproken en meer geconcretiseerd en gelukkig werden al onze rampscenario’s geen waarheid, want deze grappige, vrolijke en warme vrouw kon keurig netjes Engels en was bereid ons met alles te helpen. Ik zal mijn bachelorscriptie schrijven over het volgende onderwerp: de relatie tussen de hoeveelheid alcohol die kinderen gebruiken en de manier waarop ze het gebruiken. Bij de manier waarop wordt er bijvoorbeeld gekeken naar: in welke situatie wordt er alcohol gedronken, door wie wordt de alcohol verstrekt, wat vond de jongere ervan etc. Ik zal een voorbeeld geven van een mogelijke relatie: kinderen die meer alcohol drinken (dus een grote hoeveelheid) krijgen dit vaker van hun ouders dan kinderen die minder alcohol drinken (dus een kleine hoeveelheid). We zullen aankomende donderdag beginnen met het uitpuzzelen en ontdekken van de enorme dataset (gegevens van 7000 gezinnen!) en zullen maandag waarschijnlijk echt beginnen met het schrijven van onze scriptie, dus de analyses uit gaan voeren, literatuur zoeken etc. Vanmiddag zijn we het centrum van Parijs in gegaan, om mijn prachtige cadeau uit te proberen. Gelukkig was ik niet de enige die met een selfie-stok foto’s stond te maken van de Eiffeltoren, want er waren meer toeristen die hebben uitgevonden dat dit een hele goede manier van foto’s maken is. Nadat we de Eiffeltoren uitvoerig hebben bestudeerd hebben we nog een stuk langs de Seine gelopen, om vervolgens lekker naar onze warme appartement terug te gaan en op te warmen met een theetje. Het is hier namelijk best wel koud, misschien wel kouder dan in Nederland, dus bezoekers: handschoenen, sjaals en vesten zijn welkom! Morgen zijn we lekker vrij en begint de SALE hier in Parijs, wat betekent dat wij om 5.00 met ons matrasje voor de leukste winkels gaan liggen om alle leuke kleding en schoenen te kopen!

• 06 Januari 2015 - 19:09

Anne Van Logten:

Leuk dat je een blog bijhoudt Im, dan kan ik jullie een beetje volgen. Fijne tijd daar samen, ik volg jullie! En succes met jullie scriptie. X