Coucou! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Imke Visser - WaarBenJij.nu Coucou! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Imke Visser - WaarBenJij.nu

Coucou!

Door: Imke

Blijf op de hoogte en volg Imke

01 Februari 2015 | Frankrijk, Parijs

Alweer een tijdje geleden dat ik jullie heb verteld over mijn tijd hier in Parijs, dus vandaag een extra lange blog. De afgelopen weken zijn nogal hectisch verlopen en we zijn ondertussen zo gewend aan het leven hier, dat het bijna voelt als in Nederland en we af en toe vergeten dat niet iedereen op de hoogte is van al onze belevenissen.

Na het weekend waarin we op bezoek zijn geweest bij Charlie Hebdo hebben we gewoon weer een weekje stage gehad. Of gewoon, we hebben stiekem een beetje gesmokkeld en 2 dagen vrij genomen. Dit omdat we van onze begeleidster te horen hebben gekregen dat we eigenlijk al ontzettend veel voor onze scriptie hebben gedaan en we al een aantal interessante bevindingen hebben die een goed onderwerp zijn voor het schrijven van een paper. We zullen deze week de laatste analyses uitvoeren en als het goed is kunnen we dan beginnen met het schrijven van het uiteindelijke paper! Naast dit goede nieuws en het enthousiasme van onze begeleidster over onze resultaten hebben we ook een uitnodiging voor een drankje bij onze begeleidster thuis ontvangen. En niemand zomaar een thuis, een super deluxe appartement met uitzicht op de Eiffeltoren, dus dat betekent onze chique outfit en hakjes aan, make-upje op en ons voorbeeldig gedragen onder het genot van een (waarschijnlijk) peperdure Franse wijn. Op onze vrije dag zijn we een dag wezen winkelen op Rue Rivoli, want we vonden dat we nu wel een keer mochten profiteren van een de enorme sale hier en dat hebben we dan ook echt gedaan. Volledig voldaan met ongeveer 6 goedgevulde tassen aan onze arm ploften we op de bank om tot de conclusie te komen dat we dit niet elke week moeten doen want dat komt ons banksaldo niet helemaal ten goede en dan moeten we ons tripje misschien met een paar weken inkorten. Woensdag en donderdag hebben we 2 dagen ontzettend hard gewerkt, omdat we toch echt wel heel graag willen beginnen met het schrijven van ons afstudeerproduct! Na twee dagen hard werken vonden we op donderdagavond om 23.00 dat we wel het recht hadden om ons harde werken te vieren met een feestje. Hup, pyjama’s uit, carnavalsmuziek aan, drankje erbij en een uur later de metro in. Aangekomen bij Klein Holland, de kroeg die bij ons vele verwachtingen heeft geschept, bleek dit niet helemaal Klein Holland te zijn zoals wij het ons voor hadden gesteld. Geen lallende Frans-Bauer of Wolter Kroes-muziek, groepjes Fransen en Engelsen aan de statafels en geen ene klomp, tulp of plastic kaas te bekennen. Dus op naar de volgende club, en gelukkig bleek dat ze daar wel verstand hadden van een feestje bouwen, dus dat hebben we gezellig gedaan. Zo gezellig dat we om half 6 met de eerste metro naar huis konden gaan om vervolgens doodmoe in bed te ploffen. De rest van het weekend hebben we niet zoveel gedaan, omdat we eigenlijk toch wel even bij moesten komen van onze spontane stapavond en we onze leesboeken en series toch iets aantrekkelijker vonden dan een regenachtige wandeltocht door het centrum van Parijs. Wel zijn we zaterdagavond lekker uit eten geweest en hebben we genoten van de Franse keuken. Uiensoep met een broodje met gesmolten kaas, coq au vin en tarte tatin, het is allemaal even lekker!

De week daarna zijn we weer fris begonnen aan de nieuwe week, met ons voornemen om deze week iets minder te genieten van het vrije leven hier, en iets meer bezig te zijn met school. Dit hebben we dan ook braaf gedaan, 5 dagen keurig naar stage geweest en elke dag niet voor 16.00 terug in de metro. Ten minste, dat is wat ik heb gedaan. Car en Juul hebben deze week hun eerste bezoek ontvangen en dat zorgde voor een hoop hilariteit, creativiteit en chaos. Want opeens 5 mensen in een huis dat net geschikt is voor 3 personen, dan moet je toch echt met goede oplossingen komen voor het beddengebrek, verschil in opstaan en gedoe met maar 2 huissleutels. Toch is het allemaal goed gegaan en hebben we met z’n allen een geweldig weekend gehad. Vrijdag ben ik eerst naar stage geweest om vervolgens samen met Car en haar vriendin Anouk te genieten van een leuke film onder het genot van een theetje en zelfgemaakt appelmoesje (jaja, onze afval-spirit gaat nog steeds door). Omdat ik me best schuldig voelde over mijn luie weekend van vorige week, besloot ik dit weekend volledig te gaan genieten en veel te gaan bekijken. Om te beginnen met het opkrikken van mijn culturele interesses en achtergrond, want stiekem ben ik af en toe toch wel een cultuurbarbaar. Dus daar ging ik, op zaterdagmorgen om 9.00 braaf in mijn eentje op weg naar het Louvre. Ons eerste bezoek had mijn interesse aangewakkerd en vandaar dat ik graag nog een keer terug wilde. En het is raar maar waar, het museum heeft mij echt kunnen raken. Niet alleen de prachtige schilderijen en kunstwerken die het waarborgt, maar ook het museum zelf is echt een plaatje. Overal prachtige versiering, pilaren, wand- en plafonddecoraties waardoor je echt als een enorme sukkel urenlang starend naar het plafond rondloopt terwijl je tegen allemaal andere bezoekers aanloopt. Nadat ik alle immense groepen Chinezen met de nieuwste Ipads, Iphones, tabblets, selfie-stokken en Samsungs heb ontweken kon ik in alle rust genieten van alle mooie schilderijen en beeldhouwwerken. 4 uur later leek het me wel tijd voor een kopje thee en weer de normale cultuurbarbaar die ik altijd ben geweest, en dus vertrok ik snel richting Carlijn en Anouk om met hen nog even de winkelstraat in te duiken. Natuurlijk weer wat gekocht, en ja ik moet deze week toch echt mijn spaarrekening gaan plunderen want de stufi laat weer veel te lang op zich wachten! Zaterdagavond betekent natuurlijk stapavond, dus eerst heb ik lekker bij Veronie gegeten en een filmpje gekeken en vervolgens ben ik samen met Carlijn en Anouk gaan stappen in een nieuw kroegje en ook dit bleek een goede keus. Na een leuke avond zijn we met de bus naar huis gegaan, want de metro’s reden nog niet. Gelukkig ging het deze keer beter dan die keer ervoor (toen we ongeveer 1,5 uur hebben lopen zoeken naar een bushalte waar de nachtbus kwam) en waren we binnen een uur weer thuis. Na een korte nacht stond ik alweer klaar om een bezoekje te brengen aan het Centre Pompidou. Een heel ander museum maar wederom enorm mooie kunst. Hier speelt de moderne kunst een grote rol en er waren tallozen fotorapportages, beeldende kunstwerken, video’s en zelfs een kunstwerk dat nog ontworpen moest worden door alle klanten. Je kon een kamer in met mintgroene muren en mocht daar met verschillende kleuren krijt een mooie spreuk, hartenkreet of gewoon een leuke tekst op de muren zetten. Erg indrukwekkend om te zien! De rest van de avond hebben we een leuk weekend afgesloten met een lekker soepje, stokbroodje en wat tapas om vervolgens een enorme verrassing te krijgen. We hebben luizen! Niet alleen Julia bleek slachtoffer te zijn geworden van deze gevreesde kleine beestjes, na uitvoerig onderzoek bleek ook mijn haar doelwit te zijn. In onze pyjama’s naar de apotheek om de hoek, shampoo erin en alles wassen, in de vriezer of koken. Hopelijk is deze plaag snel voorbij, want ik begin onderhand te geloven dat ik een driedubbel dekkende reisverzekering moet afsluiten, elke vakantie is er wel weer wat!

  • 02 Februari 2015 - 15:30

    Loes Zuure:

    dag lieve imke. weer een heel stuk leuke verhalen van jou gelezen. je krijgt gewoon zin om naar het museum te gaan. leuk te lezen wat je allemaal meemaakt. om het ogenblik maandag 2 februari is Nanne hier aan het poetsen. eerst allemaal leuke verhalen gehoord over haar kamer . ze heeft er zin in. moniek moet geopereerd wprden aan haar knie niet zo leuk maar pijn lijden is ook niet alles. hier gaat alles zijn gangetje. opa is weer helemaal de ouwe en ondergetekende ook. nou moet het voorjaar maar komen. het is hier winter met regen sneeuw en gladheid. af en toe de zon. imke het is fijn dat alles goed gaat en dat we op de hoogte blijven van al de gebeurtenissen in parijs. het ga je goed succes met de studie een knuffel van opa jan en oma loes. tot de volgende keer.


  • 04 Februari 2015 - 13:36

    Nanne:

    Lieve Immie,

    Toch gek, eerst samen wekelijks een blog bijhouden over al onze spannende avonturen en nu zit ik die van jou te lezen, tijdens een tussenuurtje. Goed om te lezen dat het zo leuk is en jullie zo druk zijn! Toch niet echt n vakantie maar kei hard werken en genieten van de vrije momentjes. En tja, die luizen.. als je maar zorgt dat je er vanaf bent als wij komen! Lisa en Virge hebben er veel zin in en bij thuis zijn we druk bezig met mijn verhuizing. Iertje en ik hebben er onwijs veel zin in en morgen dan toch naar de Ikea om alles aan te schaffen. Toch gek, geen goede raad van mn grote zus. En mini me, zoals jij me zo leuk noemt, moet alles toch echt zelf bedenken en inrichten!
    Lieve Im, heel veel plezier nog en tot snel.
    Kusjes

  • 04 Februari 2015 - 16:23

    Maike Visser:

    Ha Imke,
    Een genot om je verhalen te lezen: je hebt een enthousiaste schrijfstijl en de energie spat van al je belevenissen af! Nog veel plezier de komende weken.
    Groetjes, Maike

  • 04 Februari 2015 - 22:48

    Jetty Den Hartog:

    Ha Imke,

    Lekker luizen, brrr. flink wassen maar. Fijn dat studie, uitjes en cultuur zo lekker samen gaan, suoer.
    Hier alles rustig, veeel werk en net op kraamvisite bij Judith, schattig klein babyzoontje Noud. Helemaal gelukkig. Bedankt nog voor je kaartje, lief. Heel veel plezier daar en tot je volgende verhaal. xx Jetty

  • 07 Februari 2015 - 20:42

    Geert-Jan,Bianca,Luc En Harm:

    Hoi Imke
    Heerlijk verhaal,Harm zei nog heb je al weer Imke"s blog gelezen ???
    Harm is hier,zit op de bank met Luc film te kijken.
    Succes met je huisdiertjes,kam maar veel met conditioner!!!!
    heel veel groetjes Geert-Jan,Bianca,Luc en Harm.
    ps;Imke heb me ingeschreven op het Notre Dame,groetjes Luc.

  • 11 Februari 2015 - 12:22

    Anne Van Logten:

    Hé meiden! Hoe is het daar? Ik ben wel weer benieuwd naar een nieuw verhaal van jullie! Veel plezier nog xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2015

Au revoir!

19 Februari 2015

YOLO

11 Februari 2015

Il y a longtemps

01 Februari 2015

Coucou!

18 Januari 2015

Agriculteur cherche femme
Imke

Bonjour! Was ik weer, dit keer niet vanuit het zonnige Suriname of Curacao, maar vanuit het (nu nog) koude Parijs! Hier kunnen jullie lezen wat ik hier allemaal beleef, welke blunders ik maak, hoe hard we aan het werk zijn en welke kroegen, restaurants en winkels een must-see zijn!

Actief sinds 06 Jan. 2015
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 4653

Voorgaande reizen:

06 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: